Falco

  • marco

    Het lijkt erop dat Falco (sterngroep) alle dealers samen met Opel onder 1 dak gaat huisvesten, dit is in Zaanstad en Alkmaar nu al gebeurd.

    Ik vraag me af of dit nu wel verstandig is, welke link hebben de Italiaanse auto's met Slopel??

    Het zal gerust met overheadkosten te maken hebben maar strategisch, ik vraag het me af.

    Waar gaat dit heen?

  • rogier

    Nu snap ik het van Falco….

    Ik was laatst in Hoorn om eens een AR166 van dichtbij te bekijken of een Lybra SW (tis uiteindelijk een AR geworden, niet bij Falco uiteraard)

    Een Lybra hadden ze niet (alle Lancia's het huis uit gegooid) Ik vertelde mijn wensen over een auto (ook veel zakelijk, wat prive, kind met kinderwagen e.d.)

    Die verkoopmeneer probeerde mij een astra station aan te praten! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd? Een klant die liefhebber van italiaanse auto's is smeer je toch geen astra aan?

    Ik weet het nu zeker, ik kom daar NOOIT meer, ik heb al veel negatieve onderhouds ervaringen daar.

  • marco

    Blijkbaar wordt de verkopers op de mouw gespeld dat ze een klant beter een slopel aan moeten praten dan ze naar de concurrent te laten lopen.

    Ik hoop dat dit niet de trend van alle Falco's wordt want dan ben ik er snel klaar mee.

    'T wordt toch 1 grote geldwolvenclub die autoindustrie.

  • Spider en 156JTD16V

    Quote Marco: 'T wordt toch 1 grote geldwolvenclub die autoindustrie.

    Dat klopt dus niet! De industrie en zeker ook de handel heeft het erg moeilijk en voor een deel heeft het zichzelf dat aangedaan. Wordt veelal erg weinig tot niets verdiend in de autohandel. Dat is ook de reden tot het samengaan van die verschillende bedrijven. Liever 1 verkoper die dan maar 2 of meer merken moet verkopen dan 2 die zich vervelen.

    Wat Falco betreft ben ik het overigens met vorige berichten eens, enige kennis en gevoel over “ons” merk ontbreekt.

  • berlina

    Sinds Alfa dealer Kamp uit Wognum in Flaco is op gegaan is er niemand meer in Hoorn en omstreken met enige bezieling voor Alfa. Met Meneer Kamp kon je over Alfa praten.

    Gelukkig hebben we in Hoorn nog garage Imola: Alfa liefhebbers van de hoogste orde. Daar worden remklauwen nog gewoon schoongemaakt en niet gelijk vervangen (en meteen de schijven ook maar a la Falco).

  • alfanaatje

    nee falco en alfa dat gaat gewoon niet samen!!

    wat een verstand hebben die van alfa's zeg….ben er 1 x geweest maar kom daar ook nooit meer! en zo hoor ik meerdere mensen uit mijn omgeving (purmerend)

    ben weer snel naar Willem Schoon gereden (in het verleden de alfadealer) daar hebben ze tenminste “hart” voor je Bella!

    er zijn dan ook door meerdere mensen klachten naar alfa-nederland gestuurd over de slechte service ed van falco.

    nee voor je fiat kan je misschien naar falco gaan, maar als je gevoel hebt voor je alfa dan kan je falco maar beter voorbij rijden…

  • Zoiets...

    Imola in Hoorn, op HN80…. Fijne ervaringen en liefhebbers.