Lekkage 147 - Oplossing!

  • Sander

    Onlangs had ik last van lekkage (regenwater) op de bodem aan de bestuurderszijde. Ik heb hierover nog wel eens op dit forum om raad gevraagd.

    Nu heb ik het gelukkig zelf opgelost en zal het hier toelichten; misschien heeft iemand er wat aan.

    Omschrijving auto:

    - Alfa Romeo 147 JTD

    - 2002

    - met origineel kantel/schuifdak (niet de oorzaak van het probleem!)

    Omschrijving probleem:

    - behoorlijk veel (regen)water op de bodem na harde of veel regen, of wasstraat

    - bij rijdende en stilstaande auto

    - dus geen koelvloeistof of airco-condens

    Allereerst kwam ik erachter dat het water het interieur binnenkwam via de linkerdorpel; als de het kunststof deel wegneemt zie je hierin enkele onderbrekingen. Na een speurtocht met de tuinslang kwam ik erachter dat het probleem ergens onderaan de voorruit zat, aan de linkerkant. Na het verwijderen van de paravan (het kunststof rooster onderaan de voorruit) was te zien dat onder het linkermotorkap scharnier het linker spatbord aansluit op het carrosseriedeel. Rechts was dit keurig afgewerkt (dichtgekit), links was hier een spleet zichtbaar (ongeveer 4 cm lang in het verlengde van de A stijl); met behulp van de injectiespuit vastgesteld dat dit daadwerkelijk de oorzaak was; deze kier staat dus in rechtstreekse verbinding met het interieur. Oplossing was simpel; dichtkitten.

    Maar wat is de oorzaak: slechte constructie (onhandig geplaatste plaat aansluiting), ranzige afwerking? De voorruit is een keer vervangen (vorige eigenaar), misschien heeft Carglass op grove wijze alle kit verwijderd?

    Misschien heb je er wat aan; succes!

    Verder: lekkere auto natuurlijk!

    Sander

  • rick van aalst

    Bedankt voor de tip, afgelopen vrijdag ook aan de bestuurderszijde een hele plas water, de auto stond 's nachts geparkeerd overhellend naar links. Ga morgen gelijk de paravan checken.

  • Michel

    Hopelijk is dat ook voor mij de oplossing. Heb al gezocht en dacht dat het de rubberdop achter het wiel was maar helaas.

    Ga zaterdag gelijk maar weer eens kijken want met die regen van de laatste tijd.

    Bedankt voor de tip.

    Groet,

    Michel

  • Ria.buitendijk@planet.nl

    Wie kan mij helpen.

    Ik heb een lekkage aan de bestuurderskant, Wanneer ik mijn veiligheidsriem uittrekt is deze drijfnat is. Wie herkent dit probleem en kan mij er meer over vertellen hoe dit komt.

  • Roel Murris

    Beste Sander,

    Heb exact hetzelfde probleem ga kijken of je oplossing ook bij mij werkt,

    dank!

    Roel

  • kalyl

    Significant amount of rainwater among us on the bottom after hard rain, heavy rain or a visit to the car wash.

  • lewis

     Het zou kunnen dat bij hevige regenval het gatje niet al het regenwater afgevoerd krijgt. retro bowl college

  • Jeffree

    Dank voor het delen van jouw ervaring en oplossing, Sander! Het lijkt erop dat je een doeltreffende oplossing hebt gevonden voor het probleem met de lekkage in jouw Alfa Romeo 147 JTD. Het is altijd waardevol om dit soort problemen te delen, omdat het anderen kan helpen die mogelijk met een vergelijkbaar slice master probleem te maken hebben.

  • getrsa

    Creative game mechanics infinite craft inspire players to experiment and explore new possibilities.