K&N luchtfilter te koop

  • Quadrifoglio Nero

    Ik heb een K&N openluchtfilter te koop. Heeft bijna een jaar in mijn 147 gezeten maar met een fabrieksgarantie van 5.000.000 kilometers moet dat geen probleem zijn. De 147 gaat zoals jullie weten de deur uit maar ik heb de K&N filter eruit gehaald en het origineel weer terug geplaatst voor de eventuele volgende eigenaar.

    Nu heb ik een vraag. Ik heb de ‘bak’ waar de slang aan vast zit geopend (die gelijk achter de gril zit) en dus het luchtfilter vervangen. Ik heb toen ik een jaar geleden dat liet doen dus het origineel meegekregen. Ze hebben toch niet méér componenten vervangen of wél? Ik heb nog een dag om dat er dan uit te peuteren.

    Filter mag weg voor mooi prijsje….ben blij als er toch nog een stukje Bella van mij bij een liefhebber terecht zou komen. Ik was rond de 100 eurie kwijt inclusief het inbouwen dus indien iemand interesse heeft, geef maar een gil.

  • Marc

    Levert het een wat snellere reactie aan het gaspedaal op, of is het louter voor het geluid??

    Ik neem dat hij geschikt is voor een 147 1.6 Veloce?

  • Quadrifoglio Nero

    Je hebt niet opeens een onwijs super vermogen onder je kap zitten maar hij reageert wat sneller in de lagere ‘trage’ toeren en het geluid is héérlijk. Het is dus een goedkope oplossing om net wat meer pit en een mooi geluid te krijgen.

    Ik heb zelf ook een 1.6 Veloce dus dat moet werken!

  • Alfagek

    Het meer pit denk je te hebben door het verzwaarde geluid van je luchtinlaat door het filter. Uiteindelijk kom je zelfs vermogen te kort, tenzij je het filter op een zeer goede plek (veel koude lucht) hebt geplaatst….

    Maar het gaat tenslotte om de beleving…. Is ook altijd 1 van de eerste dingen die ik bestel bij elke auto…

    Groetjes,

    Alfagek

    Bas

  • Quadrifoglio Nero

    Is niet alleen de beleving hoor……en bij een 147 zittie gelijk achter de grille…..kouder kan het niet op een externe inlaat na !

  • Alfagek

    Is nog steeds alleen de beleving… Een luchtfilter haalt zo weinig uit dat je dat echt niet merkt in het weggedrag. Dan moet je nog wel iets meer aanpassen dan alleen zo'n lullig filtertje… (no offense)

    Groetjes,

    Alfagek

    Bas

  • Quadrifoglio Nero

    én toch….én toch…….

    Nah…je zult wellicht gelijk hebben, dan dénk ik dat ik het merk in de

    lagere toeren. Maar aan de andere kant; ik heb in de nuova 147 gereden,

    standaard Veloce versie en die vond ik eigenlijk aardig wat méér pit hebben

    dan mijn Bella…..zal toch niet per ongeluk de 2.0 zijn geweest !

  • bluebird

    Ehhh… beetje laat natuurlijk, maar heb je dat filter nog liggen? grtz,

    Bluebird

  • Quadrifoglio Nero

    Dan zal ik toch écht even moeten zoeken maar volgens mij ligtie nog wel ergens in de schuur; ik kan mij niet herinneren dat ik 'm echt heb weggegooid.